مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی را بشناسید

انتخاب ایرلاین مناسب

تجربه اولین سفر هوایی می تواند همراه با استرس و هیجان باشد. در این نوشتار ما در مورد مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی توضیحاتی ارائه خواهیم داد تا شما تجربه خوبی از اولین سفر هوایی خود داشته باشید. در نظر داشته باشید که نکات بسیاری را در مورد سفر های هوایی داخلی و خارجی باید رعایت کنید تا بتوانید یک سفر با خیالی آسوده داشته باشید. شاید بتوان گفت دغدغه و نگرانی در سفر های داخلی به مراتب بسیار کمتر از سفر های خارجی است. انتخاب یک ایرلاین مناسب برای یک سفر های داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است. در نتیجه سعی کنید در انتخاب یک ایرلاین مناسب تمامی نکات مهم را در نظر داشته باشید. از جمله مواردی که حائز اهمیت هستند می توان به امنیت سفر و پرواز، عدم تاخیر، خدمات و ... اشاره کرد.
در مورد مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز های داخلی می توان موارد زیر را نام برد:

  • مرحله Check in و دریافت کارت پرواز
  • پیدا کردن گیت پرواز
  • منتظر ماندن برای سوار شدن به هواپیما
  • بررسی کارت پرواز
  • عبور از راهرو ها و طی مسیر برای رسیدن به هواپیما
  • ورود به هواپیما و پیدا کردن صندلی
  • اگر وسیله ای همراه خود دارید در محفظه تعبیه شده در بالای سر خود قرار دهید.
  • نشستن درصندلی و منتظر بمانید.


مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی

این موارد به صورت خلاصه مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی هستند که شما باید آن ها را مد نظر قرار دهید تا یک سفر بدون دغدغه داشته باشید. بی توجهی به هرکدام از این مراحل می تواند برای شما مشکل ساز باشد. در نظر داشته باشید که با توجه به قوانین و مقررات ایرلاین شما می توانید لذت یک سفر فوق العاده را تجربه کنید. در ادامه به صورت مفصل در مورد مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی توضیحاتی ارائه خواهیم داد. به توضیحات زیر دقت کنید.

مرحله چک این و دریافت کارت پرواز:

اولین گام از مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی است. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی بسیاری از ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی مرحله چک این را به صورت آنلاین انجام می دهند. در نظر داشته باشید که بعد از این که از مرحله چک این عبور کردید، می توانید کارت پرواز خود را دریافت کنید. برای دریافت کارت پرواز باید بلیط، کارت ملی یا شناسنامه خود را آماده کنید. این مدارک شناسایی برای دریافت کارت پرواز در پرواز های داخلی کافی است. برای پرواز های خارجی باید گذرنامه خود را نیز ارائه دهید. اگر همراه خود چمدان دارید، می توانید آن را به قسمت تحویل بار ارائه دهید تا مقصد اصلی آن را برای شما نگهداری کنند.

ایرلاین


پیدا کردن گیت از مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی:

دومین گام از مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی، پیدا کردن گیت پرواز است. بهترین راه برای پیدا کردن گیت پرواز، مراجعه به کارت پرواز است. اگر در این مورد با مشاهده کارت پرواز، باز هم نتوانستید گیت پرواز را پیدا کنید می توانید از کارمندان فرودگاه درخواست راهنمایی کنید.

منتظر ماندن برای سوار شدن به هواپیما:

از دیگر مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی، در این قسمت انتظار برای سوار شدن به هواپیما است. سوار شدن به هواپیما به روش های مختلفی انجام می شود. باید کارت پرواز خود را بررسی کنید تا بدانید که به جه صورتی می توانید به هواپیما سوار شوید.

بررسی کارت پرواز:

چهارمین گام از مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی نشان دادن کارت پرواز است. اشاره شد که در سفر های خارجی شما باید گذرنامه خود را نیز نشان دهید. مسئول فرودگاه در کنار ورودی کارت پرواز شما را بررسی می کند و کارت پرواز را مجددا دریافت می کنید. زیرا ممکن است در طول پرواز در داخل هواپیما، لازم باشد مهماندار هواپیما کارت پرواز شما را بررسی کند.

عبور از راهرو ها و طی مسیر برای رسیدن به هواپیما:

در پنجمین مرحله از مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی از راهرو های هواپیما عبور کنید تا به هواپیما برسید. در نظر داشته باشید اصولا راهرو های منتهی به هواپیما کوتاه هستند اما برخی از این راهرو ها طولانی و پیچ در پیچ هستند.

ورود به هواپیما و پیدا کردن صندلی:

در ششمین مرحله از مراحل سوار شدن به هواپیما در پرواز داخلی بعد از عبور از راهرو ها به هواپیما سوار شوید و صندلی خود را پیدا کنید. در این مرحله شماره صندلی خود را بررسی کنید. اگر در پیدا کردن صندلی با مشکل روبرو شدید، از مهماندار کمک بگیرید.

اگر وسیله ای همراه خود دارید در محفظه تعبیه شده در بالای سر خود قرار دهید.

جابه جایی وسایل در محفظه:

در هفتمین مرحله وسایل و لوازم همراه خود را در محفظه بالای سر خود قرار دهید.

نشستن درصندلی:

در هشتمین مرحله بر روی صندلی خود بنشینید و منتظر بمانید.

پرواز داخلی

نظر خود را ثبت کنید

به این پست امتیاز دهید :
0 دیدگاه در مورد این پست وجود دارد.